Història dels aeroports de Barcelona [II]

  • Marcos García, Francisco Salazar y Luis Utrilla
Language of the publication:
  Catalá

Catalan edition of the second volume of “A history of Barcelona airports”.

Barcelona and its close ties with air travel go hand in hand. Remember that in this city, in 1910, Julien Mamet made the first flight with a heavier-than-air craft in Spain. Later, a group of daring pioneers would fly between Europe, Africa and South America, also from Barcelona, in what would later become one of the first airlines.

The support and enthusiasm of the Catalan people for air travel would lead to the emergence of a strong aircraft industry, which exported a high volume of engines to other countries. It was soon necessary to create airport infrastructure that would serve these early aircraft on their routes to and from Barcelona. The Canudas aerodrome and the important airfield established by Talleres Hereter came into existence to meet that need.

But the biggest push would come from the 1992 Olympic Games. Major airport development work was carried out for this event, and now the infrastructure is ready to meet the optimistic projections for air transport in the next few years.

Format:
PRINT
No. of pages:
200
ISBN:
978-84-92499-73-1 // 978-84-92499-74-8
Price (excluding tax):
56,73 € + Delivery charges
Year:
2011

Publication index:

PRIMERA PART

  1. Els anys difícils
    • Iberia i el Ministeri de l’Aire
    • El Pla General d’Obres de 1940
    • El trànsit no regular
    • Construint un aeroport
    • El naixement dels vols xárter
    • El turismo i el transport aeri
    • Les obres interminables
  2. El desenvolupament i la consolidació del trànsit
    • El Pla General d’Aeroports i Rutes Aèries de 1964-1967
    • La nova terminal de passatgers
    • Un compàs d’ espera
    • El desenvolupament del trànsit aéri
  3. L’impuls olímpic
    • La terminal del 92
    • L’entitat pública empresarial Aeropuertos Españoles y Navegación Aérea, Aena
    • La nova organització del transport aeri europeu
    • El Centre de Càrrega Aèria
    • Crònica recent
    • El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries

SEGONA PART

  1. El Pla Barcelona
    • Un gran salt endavant
    • La ciutat aeroportuària
    • Organització del Pla Barcelona
    • El desenvolupament del periode 1999 – 2010
    • Nova zona sud
    • La nova àrea terminal sud
    • Infraestructures comunes a les àrees terminals nord y sud
    • Actuacions de la nova fase de desenvolupament aeroportuari
    • El monòlit de l’aviador
    • L’ Aeroporto de Barcelona en xifres

TERCERA PART

  1. Una panoràmica de 1999: L’Aeroport de Barcelona abans del gran salt
    • Introducció
    • El tràmsit 1990-1999
    • Operacions d’aeronaus en el camp de vol
    • Creixement del trànsit de passatgers
    • Edificis terminals per a l’atenció al passatge i per als serveis
    • Intercanvis i estades terminals-aeronaus
    • Desenvolupament comercial
    • La àrregaa aèria
    • Presència de transportistes aeris
  2. Significació econòmica de l’Aeroport de Barcelona
    • Introducció
    • Metodologia: Amplitud
    • Metodologia: Efectes directes, indirectes, induïts i totals
    • Resum de l’efecte econòmico de l’aeroport
    • Ocupació directa i productivitat a l’aeroport
    • Producció directa
    • Efectes indirectes
  3. Visió microgeogràfica de l’Aeroport de Barcelona
    • La generació d’ocupació i el seu efecte sobre el consum en l’entorn aeroportuari. La influència socioeconòmica de l’aeroport
    • Ocupació generada a l’Aeroport de Barcelona
    • Distribució geogràfica de l’ocupació aeroportuària
    • Pressupost dedespeses dels treballadors de l’ aeroport
    • Despeses en béns de consum
    • Despeses en béns duradors
  4. Annex


My account

My Order

No publication has been selected

New User?

Customer assistance

91 321 30 61

(Opening hours: M to Th, 8:00 to 17:00). F, 8:00 to 15:00.

Online shop news